GÜVENİLİR HİZMET, GÜÇLÜ GELECEK
Bilgi Güvenliği ve KVKK
Doküman No KVKK_A4 VERSĠYON 1.00
Revizyon Tarihi –
Yayın Tarihi 09/05/2022
Sayfa 5
Anamur Belediyesi (Bundan sonra “Belediye” olarak anılacaktır) olarak kişisel verilerinizin güvenliği hususuna azami hassasiyet göstermekteyiz. Bu bilinçle, Belediye olarak ürün ve hizmetlerimizden faydalanan kişiler dâhil, Belediye ile ilişkili tüm şahıslara ait her türlü kişisel verilerin 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa (bundan böyle “KVK Kanunu” ya da “Kanun” olarak anılacaktır), Belediye tarafından kabul edilen Politika ve Yönetmeliklere uygun olarak işlenerek, muhafaza edilmesine büyük önem atfetmekteyiz. Bu çerçevede KVK Kanunu’nda tanımlı şekli ile “Veri Sorumlusu” sıfatıyla, kişisel verilerinizi aşağıda izah edildiği surette ve mevzuat tarafından kabul edilen sınırlar çerçevesinde işlemekteyiz. İşbu Aydınlatma Metni, Kanunun 10. Maddesi doğrultusunda temel olarak;
a) Veri sorumlusunun ve varsa temsilcisinin kimliği,
b) Belediyemizin ne tür kişisel verileri topladığını, toplanan kişisel verilerinizi hangi amaçlar doğrultusunda kullandığını,
c) İşlenen kişisel verilerin kimlere ve hangi amaçla aktarılabileceği ve,
d) Belediyenin işlediği veriler üzerindeki haklarınızın neler olduğunu ve bu hakları nasıl kullanabileceğinizi açıklamaktadır.
1. VERĠ SORUMLUSU
Kanun uyarınca kişisel verileriniz; veri sorumlusu sıfatıyla Yeşilyurt Mahallesi 29 Ekim Cad. No:5/A Anamur/MERSİN adresinde mukim belediyemiz Anamur Belediyesi (“Belediye”) tarafından aşağıda açıklanan kapsamda işlenebilecektir.
2. KİŞİSEL VERİLERİNİZ HANGİ AMAÇLARLA GİLENMEKTEDİR?
Belediyemiz aşağıdaki amaçlara ulaşmak için kişisel verilerinizin işlenmesine ihtiyaç duyabilmektedir:
* 5393 sayılı Belediye Kanunu başta olmak üzere ilgili mevzuat gereğince üstlendiğimiz yerel yönetim hizmetlerini ve kamu yararına yürüttüğümüz diğer hizmetleri vatandaşlarımıza sunmak;
* 2020-24 Kurumsal Stratejik Planımızda belirtilen İnsan Kaynaklarını Yetkinleştirmek, Sürdürülebilir ve Güçlü Mali Yapı Sağlamak, Arşive ulaşım ve bilgi akışını hızlandırmak, Vatandaşların belediyeye ulaşımını etkinleştirmek, Sürdürülebilir Şehirleşme, İlçemizin Üst yapı ve sosyal donatı alanlarını güçlendirmek ve Akıllı Şehircilik Uygulamaları Geliştirmek başta olmak üzere stratejik hedeflerimize ulaşmak için gerekli faaliyetleri planlamak ve uygulamak;
* Anamur ilçesini desteklemek ve geniş kitlelere tanıtılmasını sağlamak,
* Görüşlerinizi almak için hizmetlerimiz hakkında sizinle iletişime geçerek, ilçemizin yönetimine katılmanızı temin etmek;
* Sunduğumuz hizmetlerimiz hakkında görüş veya şikâyetlerinizin etkin bir şekilde ele alınıp takibinin yapılmasını sağlamak;
* Vatandaşlarımıza sunulan hizmetler için yapılan harcamaları tespit ederek verimliliği artırmak ve israfı önlemek;
* Sunduğumuz hizmetlerin kalitesini denetlemek ve iyileştirilmeleri için gerekli çalışmaları yapmak; ve
* Vatandaşlarımızın ihtiyaçlarına cevap verecek yeni hizmetlerin araştırılmasına ve planlanmasına yardımcı olmak
Yukarıda sıralanan amaçların yanı sıra tabi olduğumuz mevzuat ile İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve diğer yetkili kamu kurumlarının idari düzenlemeleri gerekse tarafımızca akdedilen sözleşmeler doğrultusunda sözlü, yazılı ya da elektronik ortamda elde edilen kişisel verileriniz toplanmakta ve işlenmektedir. Toplanan kişisel verileriniz Belediyemizin sunduğu ürün ve hizmetlerden ilgili paydaşların faydalanması için gerekli çalışmaların ilgili birimlerimiz tarafından yapılması; Belediyemizin ve Belediyemizle iş ilişkisi içerisinde olan kişilerin hukuki ve ticari güvenliğinin temini (Belediyemiz tarafından yürütülen iletişime yönelik idari operasyonlar, Belediyeye ait lokasyonların fiziksel güvenliğini ve denetimini sağlamak, şikâyet yönetimi süreçleri, itibar araştırma süreçleri, etkinlik yönetimi, hukuki uyum süreci, denetim, mali işler v.b.), Belediyemizin ticari ve iş stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması amaçlarıyla ticari faaliyetlerimizi yürütmek çerçevesinde 6698 sayılı Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında işlenmektedir. Kişisel verilerinizin Belediyemiz tarafından işlenme amaçları konusunda detaylı bilgiye
http://www.anamur.bel.tr/ internet adresinde kamuoyu ile paylaşılmış olan Belediyemizin Kişisel Verilerin Korunması Politikasından ulaşabilirsiniz.
3. KİŞİSEL VERİLERİNİZ KİMLERE VE NE AMAÇLA AKTARILMAKTADIR?
Toplanan kişisel verileriniz; Belediyemiz tarafından sunulan hizmetlerden ilgili tarafların faydalanabilmesi için gerekli çalışmaların iş birimlerimiz tarafından yapılması, Belediyemizin insan kaynakları politikalarının yürütülmesinin temini, Belediyemizin ve Belediyemizle iş ilişkisi içerisinde olan kişilerin hukuki ve ticari güvenliğinin temini, Belediyemizin ticari ve iş stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması amaçlarıyla açık rızaya istinaden veya ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, tabi olduğumuz mevzuat başta olmak Belediyemizin meşru menfaatleri için veri işlenmesinin gerekli olduğu diğer hallerde paydaşlarımızla, iştiraklerimizle ve doğrudan veya dolaylı bağlı şirketlerimizle ve ortak girişimlerimizle veya yasal bir zorunluluk gereği bu verileri talep etmeye yetkili olan kamu kurum veya kuruluşları ile ve yeterli önlemler alınmak kaydıyla, faaliyetlerimiz gereği anlaşmalı olduğumuz yurt içinde ya da yurt dışındaki kurumlar, tedarikçiler ve iş ortaklarımız ile 6698 sayılı Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde paylaşılabilecektir. Belediyemizin iş ortakları ve iştirakleri hakkında ayrıntılı bilgi için http://www.anamur.bel.tr/ adresini ziyaret edebilirsiniz.
4. KİŞİSEL VERİLERİNİZ NASIL VE NEDEN TOPLANMAKTADIR?
Kişisel verileriniz internet sitesi, her türlü sözlü, yazılı ve elektronik ortamlarda ve fiziki kanallar gibi farklı kanallarda icra edilen teknik ve süreçsel yöntemlerle; yukarıda yer verilen amaçlar doğrultusunda Belediyemizce sunduğumuz hizmetlerin belirlenen yasal çerçevede sunulabilmesi ve bu çerçevede ticari faaliyetlerimizi yürütmek noktasında uygulama imkânı bulan ilgili mevzuat, sözleşme, talep, ticari teamül ve dürüstlük kurallarına dayalı olarak ortaya çıkan ve icra edilen hukuki sebepler çerçevesinde toplanmaktadır. Bu hukuki sebeple toplanan kişisel verileriniz 6698 sayılı Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında işbu Aydınlatma Metni ’nin (2). ve (3). Maddelerinde belirtilen amaçlarla işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.
5. KİŞİSEL VERİLERİNİZ ĠLE İLGİLİ OLARAK SAHĠP OLDUĞUNUZ HAKLAR
NELERDİR?
6698 sayılı Kanun’un 11. Maddesi doğrultusunda kişisel veri sahipleri Belediyemizden aşağıda sıralanan haklarının uygulanmasını isteyebilirler:
a. Bilgi Alma Hakkı: Kişisel verilerinizin Belediyemiz tarafından işlenip işlenmediğini öğrenme, işleniyor ise ne tür verilerin işlendiğini ilişkin bilgi talep etme, kişisel verilerin
işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme hakkına sahipsiniz.
b. Düzeltme Hakkı: Sizinle alakalı olarak Belediyemizce işlenen yanlış verilerin derhal değiştirilmesini isteyebilirsiniz. Veri işlemenin amacını göz önünde bulundurarak eksik olarak işlenen verilerin tamamlanmasını isteyebilirsiniz.
c. Kişisel verilerin otomatik sistemler vasıtasıyla işlenmesi sonucu ortaya çıkabilecek aleyhte sonuçlara itiraz etme hakkı.
ç. Silme Hakkı (Unutulma Hakkı): Kişisel verilerin toplanma veya işlenme amaçlarıyla
ilişkili olarak artık gerekli olmaması, işleme faaliyetinin dayandığı rızanızı geri çekmeniz ve
işleme faaliyetiyle ilgili başka bir yasal gerekçe bulunmaması, işleme faaliyetine itirazda
bulunmanız ve işleme faaliyetine yönelik mevzuatta ön görülen ağır basan meşru bir gerekçe
bulunmaması, kişisel verilerin yasa dışı biçimde işlenmiş olması, Belediyemizin tabi olduğu
bir yasal yükümlülüğe uygunluk sağlanması amacı ile kişisel verilerin silinmesinin zorunlu
olması halinde Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 7. maddesinde öngörülen şartlar
dâhilinde derhal toplanan kişisel verilerinizin silinmesini isteyebilirsiniz.
d. Veri ĠĢlemesinin Kısıtlanmasını Ġsteme Hakkı
Aşağıdaki durumlardan birinin geçerli olması halinde, Belediyemizden kişisel verilerinize
ilişkin işleme faaliyetinin kısıtlanmasını talep edebilirsiniz:
(1) kişisel verilerin doğruluğuna veri sahibi tarafından itiraz edilmesi halinde, kontrolörün
kişisel verilerin doğruluğunu teyit etmesini sağlayan bir süre boyunca;
(2) işleme faaliyetinin yasa dışı olması ve veri sahibinin kişisel verilerin silinmesine itiraz
etmesi ve bunun yerine verilerin kullanımının kısıtlanmasını talep etmesi;
(2) Belediyemizin işleme amaçlarına yönelik olarak artık kişisel verilere ihtiyaç duymaması,
ancak veri sahibinin yasal iddialarda bulunulması, bu iddiaların uygulanması veya
savunulması amacıyla söz konusu verilere ihtiyaç duyması;
(4) Belediyemizin meşru gerekçelerinin veri sahibinin meşru gerekçelerine ağır basıp
basmadığı doğrulanana kadar, veri sahibinin KVKK 11. Maddesi uyarınca işleme faaliyetine
itiraz etmesi.
e. Veri TaĢınabilirliği Hakkı
Tarafımızca sizinle ilgili olarak toplanan ve işlenen kişisel verilere yapılandırılmış,
güncellenmiş ve makine tarafından okunabilir bir formatta erişme hakkına sahipsiniz. Ayrıca
söz konusu verileri bir başka veri sorumlusuna bir engel olmaksızın aktarma ya da teknik
olarak bunun mümkün olması halinde aktarma işleminin bizzat bizim tarafımızdan
yapılmasını talep edebilirsiniz. Veri işleme faaliyetinin rızanız alınarak ya da sözleşme gereği
yapılması ve otomatik yöntemlerle işlenmiş olması halinde aktarım gerçekleştirilecektir.
Ancak, bu kural yalnızca kâğıt ortamında tutulan veriler açısından geçerli değildir.
f. Rıza Verildikten Sonra Geri Alma Hakkı
Veri işleme faaliyetinin yalnızca sizin rızanız alınarak gerçekleştirildiği takdirde her zaman
vermiş olduğunuz rızanızı geri alabilirsiniz. Ancak bu durumda rızanızı geri aldığınız zamana
kadar gerçekleştirilen veri işleme faaliyetlerini meşruiyeti zedelenmeyecektir.
g. ġikâyette Bulunma Hakkı
Şikâyette bulunmak ya da Belediyemizin kişisel verileriniz ile ilgili taleplerinizi yeterli
şekilde ele almadığını düşündüğünüz takdirde 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması
Kanunu ile oluşturulmuş olan Kişisel Verilerin Korunması Kuruluna müracaat edebilirsiniz.
Şikâyet hakkınızın kullanımı ile ilgili olarak ayrıntılı bilgi almak için lütfen bağlantıya
tıklayınız: https://www.kvkk.gov.tr/Icerik/2063/Sikayet-Hakki
6. SAHĠP OLDUĞUNUZ HAKLARINIZI NASIL KULLANABĠLĠRSĠNĠZ?
KVK Kannunun 11. maddesi gereği “kvkk@anamur.bel.tr” adresine kayıtlı elektronik posta
(KEP) adresi, güvenli elektronik imza, mobil imza ya da bizimle paylaşmış olduğunuz ve
sistemlerimizde kayıtlı bulunan e-posta adresini kullanmak suretiyle e-posta göndererek veya
“Yeşilyurt Mahallesi 29 Ekim Cad. No:5/A Anamur/MERSİN adresine yazılı olarak
başvurarak, söz konusu haklarınıza ilişkin taleplerinizi, http://www.anamur.bel.tr/ adresinde
yer alan Veri Sahibi Başvuru Formunda belirtilen yöntemlerle tarafımıza iletmeniz halinde
başvurularınız en kısa sürede ve en geç 30 (otuz) gün içerisinde değerlendirilerek
sonuçlandırılacaktır. Taleplere ilişkin olarak herhangi bir ücret talep edilmemesi esas olmakla
birlikte, işlemin Belediye için ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Veri Sorumlusu
Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’de belirlenen ücret alınabilecektir.
Belediye, başvuruda bulunan kişinin kişisel veri sahibi olup olmadığını tespit etmek adına
ilgili kişiden bilgi talep edebilir, başvuruda belirtilen hususları netleştirmek adına, kişisel veri
sahibine başvurusu ile ilgili soru yöneltebilir.
Yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak için kimliğinizi ispat edici gerekli bilgiler ve
kullanmak istediğiniz hakkınıza yönelik açıklamalarınızla birlikte Veri Sahibi Başvuru Formu
ile talebinizin hangi hakkınızın kullanımına ilişkin olduğunu da belirterek tarafımıza
ilettiğiniz takdirde talebinize ilişkin başvurunuz daha hızlı ve etkili bir şekilde
sonuçlandırılabilecektir.
Politikalar
YÖNETMENLİK